Kandidatenlijst

De ChristenUnie doet in Helmond voor de tweede keer mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. In 2014 behaalde de partij uit het niets 544 stemmen. Dat was 176 stemmen te weinig voor de laatste restzetel. De partij had destijds 9 leden waarvan er 7 op de kandidatenlijst stonden! Vier jaar verder is het ledenaantal gegroeid naar 22 leden en maken we bij elke verkiezing sinds 2014 [TK/Europees/Provinciaal] een behoorlijke winst,  waardoor wij geloven dat het reëel is om uit te gaan van minstens één raadszetel.

Kandidaten ChristenUnie Helmond

• 1. Lodewijk Den Breejen

Lodewijk den Breejen is opnieuw lijsttrekker en is leraar in het Voortgezet onderwijs. Hij is verder als vrijwilliger actief in de Lambertusparochie als secretaris en vrijwilliger bij Natuurmonumenten op de Stippelberg.

• 2. Albert Spijker

Albert Spijker is werkzaam als regiomanager energie  en is o.a. actief in de Joshua gemeente in Helmond. Hij wil graag de gemeenteraad in en anders is hij beoogd commissielid.

• 3. Patricia Kager

Patricia Kager is Senior Jurist, woont in Stiphout en is actief in de Damiaan Parochie.

• 4. Merel Ben Nasr

Merel Ben Nasr- den Breejen is werkzaam in de detailhandel in het centrum van Helmond en is ook dochter van lijstrekker Lodewijk den Breejen. Lid van de Lambertusparochie. Als jongere wil zij de partij ondersteunen met haar kandidatuur.

• 5. Twan Raaijmakers

Twan Raaijmakers is werkzaam in het bedrijfsleven en actief binnen de Evangelische Gemeente Helmond.

• 6. Jeroen Charmant

Jeroen Charmant is zelfstandig ondernemer en deelnemer aan een huisgemeente.

• 7. Arjan Vermeer

Arjen Vermeer is werkzaam in een administratieve functie en is lid van de Vrijgemaakt Gereformeerde kerk.

• 8. Chris van Heeswijk

Chris van Heeswijk is werkzaam bij Museum Klok en Peel in Asten en is verder koster in de Edith Steinkerk.

• 9. Simone Klarenbeek

Simone Klarenbeek wilde nadrukkelijk op de lijst als lijstduwer. Ze komt uit het onderwijs en is nu actief bij het Leger des Heils en Caritas 0492.